بهترین مکمل های افزایش وزن

مترجم : ونوس بیات
 

Supplement 5

 

آنچه که بیشترین تاثیر را در افزایش وزن و سایز عضلات دارد، خوردن غذای با کیفیت و تمرین با وزنه است، اما اضافه کردن مقداری از این مکمل های ساده به رژیم غذایی هم می تواند افزایش وزن را کمی راحت تر کند. برخی از این مکمل ها ریکاوری را افزایش می‌دهند و یا به شما کمک می‌کنند تا شدت تمرینات را افزایش دهید، در حالی که برخی دیگر به شما کمک می‌کنند تا کالری کافی برای ادامه روند رشد را تامین نمایید.

 

پروتئین
پژوهش های متعددی نشان داده اند که ترکیب مکمل پروتئین با تمرینات قدرتی باعث افزایش حجم خشک یا به بیان دیگر عضله می شود. بر اساس معیارهای علمی، شما قطعا با مصرف غذا به تنهایی می توانید به مقدار 1.5 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن برسید، اما مصرف یک یا دو پیمانه پروتئین بیشتر به راحتی می تواند در این مسیر به شما کمک کند.
دکتر دالاس کالمن پیشنهاد می کند پودرها و نوشیدنی ها را به عنوان مکمل راحتی در نظر بگیرید و به این روش از آن ها استفاده کنید. اگر تنها راه شما برای دریافت پروتئین بعد از تمرین، نوشیدن یک محلول پروتئینی است، پس یک شیک بنوشید. اگر در حال تلاش برای اضافه وزن هستید و در موقعیتی قرار دارید که مجبورید یا یک محلول پروتئینی بنوشید و یا وعده غذایی تان را از دست بدهید، واضح است که باید آن شیک را بنوشید.

 

 

گینر
مکمل های افزایش وزن یا گینرها حاوی ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی هستند؛ پس با استفاده از آنها می توانید به سرعت کالری دریافتی خود را افزایش دهید. بعضی از این محصولات شما را قادر به مصرف بیش از 1000 کالری در یک وعده غذایی می کنند. آن ها را همچنین مَس گینر، ویت گینر یا پروتئین افزایش وزن می نامند. مشخصه اصلی این گروه مکمل ها، درصد بالاتر کربوهیدرات آنها نسبت به پروتئین است.

 

 

کراتین
کراتین عملکرد شما را در باشگاه بهبود می بخشد و بر اساس پژوهش های بلند مدت منجر به افزایش رشد قدرت و عضله می شود. کراتین همچنین باعث احتباس آب در سلول ها شده و عضلات شما را کمی بزرگ تر و سنگین تر نشان می دهد. شما می توانید 5 تا 10 گرم کراتین را در روز مصرف کنید.

 

 

مکمل های کربوهیدرات
هر چه کالری بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید، بهتر است. اگر در حال حاضر قبل و بعد از تمرین خود یک محلول پروتئینی می نوشید، یا در طول تمرینات خود BCAA مصرف می کنید، مقداری از کربوهیدرات های با هضم سریع مثل دکستروز را به مخلوط خود اضافه کنید. این کار به شما اجازه خواهد داد تا سخت تر تمرین کنید، به این دلیل که بدن شما در طول تمرینات سخت ترجیحا از کربوهیدرات ها به عنوان سوخت استفاده می کند.

 

 

مکمل های پیش از تمرین
مکمل های پیش از تمرین برای یک چیز خوب هستند: کمک به شما برای اجرای تمرینات با کیفیت و پر بازده. این دسته مکمل ها معمولا شامل ترکیبات مختفی از جمله بازکننده های عروق هستند که می توانند در دستیابی به حداکثر دم یا همان پمپ عضلانی به شما کمک کنند- به خاطر داشته باشید که این یکی از محرک های اصلی رشد عضله است- و همچنین به شما کمک می کند تا در طول تمرین انرژی و قدرت خود را حفظ کنید.